fbpx

מוזיאון דובאי

האם שמעתם על דובאי העתיקה? אם לא – כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא. מוזיאון דובאי, ששוכן בעיר העתיקה, הוא הבניין הישן ביותר שקיים בעיר. המוזיאון מציג את ההיסטוריה המרשימה של דובאי באופן מרתק. אם אתם טסים לדובאי, לא כדאי לכם לפספס אותו.

למה לבקר במוזיאון דובאי?
טיול בחו”ל כולל בתוכו הרבה בילויים – מסעדות, ים, בריכה ואטרקציות שונות. אבל מה יבדיל את הטיול שלכם בדובאי מכל טיול אחר? איך תרגישו מחוברים לעיר שאתם נמצאים בה? התשובה היא ללא ספק ביקור במוזיאון דובאי. המוזיאון הוא חלק בלתי נפרד מהעיר, כאשר הוא מספר ומתעד את ההיסטוריה המרשימה שלה. לא משנה אם אתם מטיילים כזוג, עם חברים או עם משפחה – המוזיאון מתאים לכולם ומציע חוויה שונה, מעניינת ומיוחדת.

קצת על מוזיאון דובאי


בתוך מוזיאון דובאי תוכלו למצוא עשרות תערוכות היסטוריות מאירות עיניים. תקבלו הצצה לתרבות המרתקת של דובאי, שהשתמרה באופן מדהים במוזיאון. שלל התערוכות מכילות פריטים מקוריים כמו כלי חרס, כלי עבודה ודמויות בעלי חיים. פריטים בני 3000 שנה מוצגים במוזיאון, כאשר הם מטופלים ונשמרים בצורה הטובה ביותר. בזמן הביקור במוזיאון תוכלו להבחין בהבדלים העצומים בין דובאי העשירה והמודרנית – לדובאי העתיקה. ביקור במוזיאון דובאי הוא חלק בלתי נפרד מחוויה תיירותית מלאה בעיר.

 

מוזיאון דובאי – בית כלא שהפך למוזיאון

מוזיאון דובאי ממוקם באחד מאתרי המורשת העתיקים של העיר – מחוז אל פאחידי. אזור זה מלא במבנים מסורתיים ששוחזרו על מנת לשמור על האופי של המקום: חצרות מוצלות, קירות מחוספסים ומגדלי רוח. בצמוד נמצא גם נחל דובאי המפורסם. המוזיאון עצמו שוכן במבצר יפהיפה, מבצר אל – פאחידי. זהו המבנה העתיק ביותר בדובאי, שנבנה בשנת 1787. המבצר שימש בעבר כבית מלוכה, מחסן נשק ואפילו בית כלא. בשנת 1971, יחד עם הקמת איחוד האמירויות, המבצר שופץ והפך למוזיאון. התערוכות במוזיאון משחזרות בתים היסטוריים, מסגדים, חוות תמרים ועוד. דרך המיצגים והגלריות במוזיאון, תוכלו ללמוד על ההיסטוריה המרשימה של המחוז בדיג ובחיפוש פנינים.

 

הכניסה למוזיאון דובאי


כשכף רגלכם תדרוך לראשונה בתוך המבנה של מוזיאון דובאי, תרגישו מיד כאילו אתם בעולם אחר. צמוד לשער הראשי של המוזיאון, תוכלו להבחין בשני תותחים (אמיתיים לגמרי) ששימשו בעבר להגנה על המבצר וכן בסירות עץ מרשימות. עם הכניסה למבנה עצמו, תבחינו מיד במיצגים מופלאים המספרים את סיפורה של דובאי העתיקה והעושר התרבותי שהיה קיים בה. הגלריות במוזיאון כוללות פריטים בגודל אמיתי ומצגות מולטימדיה שיכניסו אתכם מהר מאוד לאווירה הקסומה. אז יאללה, מומלץ לנעול נעליים נוחות ולהגיע מוכנים ליום מרתק.

אגף הביצור העתיק
באגף זה של מוזיאון דובאי תוכלו למצוא מגוון כלי נשק מקוריים עתיקים ביותר. ביניהם: חניתות, חרבות, חצים, אקדחים, כלי מגן ועוד. כלים אלו שימשו בעבר את התושבים לשם הגנה על העיר והגנה עצמית, מפני שודדים שהיו מגיעים אליה לעיתים תכופות. מבט בכלי הנשק המקוריים הללו, מספק חוויה מרגשת ותחושה של “חזרה בזמן”.

אגף נווה המדבר
באגף נווה המדבר, תקבלו הצצה לאורח החיים המדברי שהתקיים בדובאי. דרך המיצגים תוכלו ללמוד הרבה על האופן שבו התפתחה כלכלת דובאי. התערוכה מתארת באופן יפהפה כיצד הים ומשאבי הטבע של דובאי סייעו לה להתפתח למעצמה שהיא היום. מקצועות כמו דייג וחיפוש פנינים השפיעו באופן משמעותי על צמיחתה של דובאי. כמו כן, הנמל של דובאי סייע לה לסחור עם שאר העולם ולהתפתח. הסקרנים מבינכם יוכלו אף ללמוד באגף נווה המדבר כיצד נבנו הספינות ששימשו לדייגים ולמסחר.

אגף הפולקלור
רבים לא יודעים זאת, אבל זהו אולי אחד האגפים המעניינים ביותר במוזיאון. דרך המיצגים השונים באגף זה, תוכלו לקבל מושג על התרבות והפולקלור העתיקים של דובאי. באגף תוכלו למצוא שלל פרטי אומנות מקוריים, תכשיטים, פרטי לבוש ועוד חפצים שונים הקשורים לפולקלור העתיק. פריטים אלה הם בעלי משמעות רבה, שכן הם ממחישים את אורח החיים והמנהגים שהיו מקובלים בדובאי בימי עבר.

שווקים של שנות החמישים
נכון שדובאי היא מעצמת שופינג וקניונים, אך חנויות מהסוג הזה לא תראו עוד בשום מקום: מוזיאון דובאי מציג תערוכה שלמה שהיא בעצם שוק משנות החמישים. שם תמצאו מיצגים בגודל טבעי של דוכני השוק, הסוחרים והסחורות השונות. תוכלו לקבל תחושה אמיתית ולספוג את האווירה המיוחדת של השווקים שפעלו בדובאי בשנות ה- 50.

אגף האנדרטאות
באגף זה של מוזיאון דובאי, תוכלו למצוא עדויות אמיתיות לחיי העבר בעיר: קברים, כלי חרס ונשקים שונים. הגלריה הזו תחבר אתכם במיוחד לאורח החיים הקדום של העיר. דרך מבט בעתיקות האלה, תוכלו ללמוד כיצד אנשים חיו את חיי היומיום שלהם בדובאי, איך הם נלחמו, צדו ובישלו ארוחות.

 

לסיכום – מוזיאון דובאי


אם אתם מחפשים אטרקציה מעט שונה בביקור שלכם בדובאי, הגעתם למקום הנכון. כמה עוד אפשר ללכת למסעדות, פארקים וחופים? אם מעניין אתכם ללמוד על העבר המרתק של דובאי ועל החיים בה לפני שהתעשרה – אתם חייבים לבקר במוזיאון דובאי. המוזיאון כולל בתוכו עשרות תערוכות ומיצגים מהתקופות הקדומות בדובאי. בעזרת חפצים אמיתיים שנשמרו ושחזורים ברמת דיוק גבוהה, תזכו לקבל הצצה לאורח החיים העתיק והמיוחד של תושבי דובאי. חלק מהמיצגים יגרמו לכם להרגיש כאילו אתם ממש נמצאים בתקופה הזאת. אז למה אתם מחכים? הצטיידו בנעליים נוחות וצאו למסע אחורה בזמן וגלו את דובאי העתיקה בתוך המבנה הכי עתיק בעיר.

חשוב לדעת!

שם האטרקציה באנגלית: Dubai Museum
כתובת מלאה: Al Fahidi Fort - Al Fahidi - Dubai - United Arab Emirates
טלפון האטרקציה: : +971 800 33222
שעות הפעילות: ראשון - שישי 08:30 - 15:30 - שישי ושבת סגור

מיקום האטרקציה בדובאי

ביקורת על המסעדה מתוך Trip Advisor
יאללה שתפו! אל תהיו בונקרים😎
Facebook
WhatsApp
Telegram

אטרקציות נוספות בדובאי!

שלח הודעה
להזמנת אטרקציות שלחו הודעה
לקבלת עזרה בתכנון החופשה והזמנת אטרקציות שלחו לנו הודעה