fbpx

מי האנשים הכי עשירים בדובאי ?

עם אחת הכלכלות הצומחות במהירות בעולם, דובאי היא עיר הבירה של אמירות דובאי והמדינה המאוכלסת באיחוד האמירויות הערביות. ההערכה היא כי כלכלת המדינה צומחת במהירות בזכות המספר הגבוה של השקעות ציבוריות ופרטיות במדינה.

השקעות אלה נעשות על ידי הממשלה וגם על ידי אנשים עשירים תושבי המדינה. זה מרמז כי במדינה נמצאים מספר רב של אנשים עשירים בדיוק כמו במדינות רבות אחרות בעולם.

קבלו את עשרת האנשים העשירים ביותר בדובאי נכון לשנת 2020

M.A Yussuf Ali הוא מיליארדר הודי, אשר ידוע בהשגת עושרו כראש חברה רב לאומית הודית המכונה LuLu Group International. החברה מפעילה רשת חברות קמעונאיות ברחבי איחוד האמירויות הערביות. ידוע כי פעילות החברה השתפרה באופן מאסיבי בניהולו של יוסף. נכון לעכשיו, לחברה אינטרסים בתחומים כמו עיבוד מזון, לוגיסטיקה, קמעונאות וכו ‘. בנוסף, M.A Yusuff הוא גם נדבן ידוע במדינה. הונו מוערך ב – 3.9 מיליארד דולר.

הבא ברשימת הגברים העשירים ביותר בדובאי הוא עבדוללה בין אחמד אל גורייר. ידוע שהוא המייסד של משרקבנק. הבנק, מאז הקמתו, הפך לאחד הבנקים המובילים באיחוד האמירויות הערביות. עם בנו כמנכ”ל, עבדאללה בין אחמד הוא יו”ר הבנק הנוכחי. מקור הכנסה נוסף של האיש העשיר ביותר בדובאי הוא חברת אחזקות בעלת שם בתחום הנדל”ן, הבנייה, מזון וכו ‘. הונו מוערך ב – 3.7 מיליארד דולר.

האיש השלישי בעושרו בדובאי הוא מג’יד אל פוטתיים. ידוע כי מקור  עושרו הוא בחברה שלו בשם מג’יד אל פוטתאים אחזקות (MAF). החברה הינה תאגיד קמעונאות ובידור שהפכה לאחת החברות הגדולות ביותר באמירות מאז הקמתה בשנת 1992. כיום יש לחברה למעלה מ -120 חנויות ברחבי המזרח התיכון, מרכז אסיה וצפון אפריקה. ההכנסות השנתיות של החברה היו בצד ההולך וגובר מאז הקמתה וזה זיכה את מג’יד במקום הראשון ברשימת הגברים העשירים במדינה.הונו מוערך ב – 3.5 מיליארד דולר.

B.R Shetty, בהיותו ראש אימפריית שירותי בריאות ושירותים פיננסיים, הוא אדם מכובד במדינה. האימפריה בה הוא שולט כוללת את BR Life, NMC Healthcare וחברת אחזקות המכונה Finabir. הוא גם נדבן ידוע ועסק בשנים האחרונות במפעלים פילנתרופיים רבים. למעשה, הוא חתם פעם על התחייבות שמעודדת את האנשים העשירים בעולם לתרום מחצית מעושרם לארגוני צדקה. הונו מוערך ב – 3.15 מיליארד דולר.

הבא ברשימה הוא  ראווי פילאי. ידוע כי עושרו נבע מהחלטתו לעזוב את ארץ מולדתו, הודו לטובת איחוד האמירויות הערביות לאחר שחברת הבנייה שלו נאלצה להיסגר בשל שביתות עבודה רבות. לאחר שעזב את הודו, הוא ייסד את העסק החדש שלו בשם תאגיד נאצר ס ‘אל חג’רי, שהיא חברת בנייה שהיוותה את היסוד של קבוצת RP. הונו מוערך ב – 3 מיליארד דולר.

האיש השישי בעושרו בדובאי הוא מיקי ג’גטיאני. לפני שצבר את עושרו כדי להכנס  לרשימת האנשים העשירים ביותר בדובאי, הוא היה נהג מונית בלונדון. מאוחר יותר הוא נכנס לתחום של מוצרי תינוקות בבחריין, ונכון להיום הוא הרחיב את עסקיו והוסיף שש חנויות נוספות לעסק שלו. בהמשך הוא החליט להקים ארגון אחר אותו כינה קבוצת לנדמרק. מאז הקמתה, החברה גדלה באופן משמעותי ומשקיעה  בתחומי עניין  מאופנה, אלקטרוניקה והריהוט ועד מלונות. הונו מוערך ב – 2.2מיליארד דולר.

בהיותו הבעלים של קבוצת אל-פוטאים, עבדאללה פוטאים תופס את המיקום השמיני ברשימת הגברים העשירים ביותר בדובאי. החברה  אשר בבעלותו פועלת בתחומים רבים כולל רכב, אלקטרוניקה, ביטוח, שירותים, נדל”ן וקמעונאות. בנוסף, החברה גם מפיצה בלעדית של מותגי רכב רבים בהם טויוטה, לקסוס ועוד. החברה שלו מחזיקה גם בזכיינות לחנויות איקאה באיחוד האמירויות הערביות, מצרים, קטאר ועומאן. הונו מוערך ב – 2 מיליארד דולר.

בהיותו ראש חינוך GEMS, סאני ורקי הוא האיש השביעי בעושרו בדובאי. הוא מיליארדר יליד הודו, שזכה בפרסים רבים ושונים, כולל איש העסקים האסייתי המצטיין של השנה בשנת 2007, מנכ”ל השנה המצוינת במזרח התיכון בשנת 2012, ושלל פרסים אחרים. החברה שלו מונה כיום 250 בתי ספר ברחבי העולם והיא למעשה המפעילה הגדולה ביותר של בתי ספר K-12 בעולם. הונו מוערך ב – 1.8 מיליארד דולר.

הבא ברשימה הוא חוסיין סאג’ואני. לאחר שהקים את החברה שלו בשם DAMAC נכסים בשנת 2002, הוא אחד השחקנים המרכזיים בפיתוח נדל”ן במדינה. החברה שלו התפתחה מאוד וכיום היא אחת החברות המובילות שיש להן מספר רב של פרויקטים מפוארים ברחבי אירופה ואיחוד האמירויות הערביות. חלק מהפרסים שהוא זכה בהם כוללים את פרסי הנדל”ן העסקי הערבי, מנהיג השנה בתחום עסקי הנדל”ן ורבים אחרים. הונו מוערך ב – 1.8 מיליארד דולר.

האחרון ברשימה הוא סייף אל גוראייר, הידוע כראש קבוצת אל גורייר שהיא אחת מחברות הנדל”ן והייצור הגדולות באמירויות. בנוסף, השקיע חלק מהונו במשרק, שהוא הבנק הפרטי הוותיק ביותר באיחוד האמירויות הערביות. הונו מוערך ב -1.7מיליארד דולר.

אחת העובודת המדהימות ביותר בקשר לדובאי והאימרויות בכללי היא העושר הרב שהמדינה צברה במשך השנים כשהיא הפכה מ”חור” נידח במדבר למרכז גלובלי לתרבויות,כלכלה, נדל”ן ועוד, בזכות הנפט וחומרי הגלם השונים שיש במדינה.

הערה: הונם המוערך של המיליארדרים של דובאי משתנה בכל יום והוא נכון רק לזמן כתיבת המאמר.

צריכים עזרה בתכנון החופשה שלכם?

אנחנו יכולים לעזור לכם לסגור אטרקציות, מלונות, ביטוח ועוד, ספרו לנו איך אפשר לעזור לכם

אפליקציות שימושיות בדובאי
חיי לילה באבו דאבי
מסעדות מומלצות באבו דאבי
מלונות מומלצים באבו דאבי
טיסות לאבו דאבי
אטרקציות באבו דאבי
בתי כנסת בדובאי
בית חב”ד בדובאי
מינימרקט כשר בדובאי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אפליקציות שימושיות בדובאי
חיי לילה באבו דאבי
מסעדות מומלצות באבו דאבי
מלונות מומלצים באבו דאבי
טיסות לאבו דאבי
אטרקציות באבו דאבי
שלח הודעה
להזמנת אטרקציות שלחו הודעה
לקבלת עזרה בתכנון החופשה והזמנת אטרקציות שלחו לנו הודעה