fbpx

האיים המלאכותיים בדובאי

עובדות שהכי כיף לדעת על האיים המלאכותיים בדובאי

יצירת איי הדקלים בדובאי היא אחד מהפרויקטים הכי שאפתניים והכי מאתגרים מבחינה טכנית שנוצרו אי פעם בעולם.

איי הדקלים בדובאי, שנבנו כדי למשוך תיירים מכל רחבי העולם, הם מפעל הנדסי מדהים. 

מהם איי הדקלים בדובאי?

איי הדקלים בדובאי הם שלושה איים מלאכותיים שנבנו על חופי דובאי שבאיחוד האמירויות הערביות. שלושת האיים, פאלם ג’ומיירה, איי דיירה, ופאלם ג’בל עלי, הם מהפרויקטים ההנדסיים המורכבים ביותר שנוצרו אי פעם.

מבין השלושה הושלמה בפועל רק הקמתו של פאלם ג’ומיירה, וכפי שהשם מרמז, צורתו היא של עץ דקל גדול שמעליו סהר.

בכל אי תכננו להקים מרכזי מגורים, פנאי ובידור במטרה להוסיף לעיר דובאי למעלה מ -500 ק”מ של חופים שאינם ציבוריים.

פאלם ג’ומיירה משתרע על פני כ -5 ק”מ אל תוך המפרץ הערבי ומתהדר בתואר של “הפלא השמיני של העולם “, בדיוק כמו איי הדקלים האחרים.

הקמתם של שני האיים האחרים התעכבה בגלל המשברים הפיננסיים ב -2008, ולמרות שהחלו בבנייתם, לא תוכנן פיתוח נוסף לעתיד הקרוב עבור פאלם ג’בל עלי. 

פאלם דיירה אמור היה להיות גדול פי 8 מפאלם ג’ומיירה, אך התוכניות לגביו מתעכבות באופן משמעותי.

כיצד נבנו איי הדקלים בדובאי?

שלא כמו קונסטרוקציות אחרות בקנה מידה גדול, יסודות האיים עשויים ממיליוני טונות של סלע מנותץ, ולא מלוחות בטון. סלע זה מקורו בהרי חג’ר הסמוכים

מאות מיליוני טון מעוקב של חול נלקחו גם הם מקרקעית הים ושימשו ליצירת החלקים העליונים של איי הארכיפלג החדשים.

כל כך הרבה סלעים וחול שימשו בבניית האיים, עד כי ההערכה הייתה שאפשר היה לבנות באמצעותו קיר ברוחב 2 מטר שיכול להקיף את העולם שלוש פעמים!

האי של פאלם ג’ומיירה מוגן מפני פגעי הים על ידי שובר גלים מלאכותי שאורכו 11 ק”מ המקיף את האי בצורת סהר. שובר הגלים מסייע בהגנה על האי מפני רוחות חזקות הנושבות לעיתים קרובות ברחבי המפרץ מכיוון עיראק.

הקמתו של פאלם ג’ומיירה ארכה כשש שנים  ועלות הפרויקט 12 מיליארד דולר. כיום כל אחד מ -17 החזיתות של האי הוא ביתם של 1,500 אחוזות על חוף הים עם 6,000 דירות נוספות.

מלונות מרכזיים על הסהר כוללים את Atlantis The Palm ואת Waldorf Astoria, עם מותגים כמו Fairmont ו- Viceroy . 


מה הייתה מטרת הקמתם של איי הדקלים?

הסיבה העיקרית להקמת איי הדקלים הייתה הגדלת שוק התיירות של דובאי באמצעות יצירת יעד תיירותי יחיד במינו. הדבר נתפס כחשוב במיוחד עבור איחוד האמירויות הערביות כדי להתגונן מפני הירידה הצפויה לטווח הארוך בהכנסות הנפט.

כל אחד מאיי הארכיפלג תוכנן להיות שופע בבתי מלון ברמה עולמית, וגם קילומטרים רבים של חופים פרטיים לחובבי נופש ותושבים מקומיים.

סיבה נוספת לבניית האיים הייתה לספק נדל”ן מעולה לאנשים פרטיים. בנוסף, תוכננו לאיים וילות ודירות מגורים אקסקלוסיביות על חוף הים, מרינות, פארקי שעשועים, פארקי מים, מסעדות, קניונים, מתקני ספורט וספא.

אלה אינן הדוגמאות היחידות ליצירת איים מלאכותיים באיחוד האמירויות הערביות. פרויקטים גדולים אחרים בדובאי כוללים את Bluewaters Island (ביתו של עין דובאי, גלגל התצפית הגדול בעולם) ואת בורג’ אל ערב – המלון היוקרתי בעולם שנבנה על אי מלאכותי משלו.

איי העולם – The World Islands הוא ארכיפלג של 300 איים המסודרים כך שהם דומים למפת יבשות כדור הארץ. הרעיון הוא שכל אחד מהאיים הללו יקושר בהתאם למדינה או לאזור אחר בעולם.

איים אלה פותחו חלקית. הראשון שפותח היה האי גרינלנד שהוכשר  עבור נהג המרוצים מיכאל שומאכר בשנת 2006. מאז, האי לבנון פותח מסחרית ומשמש לאירועים ארגוניים ומסיבות. התקדמות נעשית בכמה איים המרכיבים את “לב אירופה”, כמו שבדיה, מונקו, הולנד, סנט פטרסבורג ועוד.

צריכים עזרה בתכנון החופשה שלכם?

אנחנו יכולים לעזור לכם לסגור אטרקציות, מלונות, ביטוח ועוד, ספרו לנו איך אפשר לעזור לכם

אפליקציות שימושיות בדובאי
חיי לילה באבו דאבי
מסעדות מומלצות באבו דאבי
מלונות מומלצים באבו דאבי
טיסות לאבו דאבי
אטרקציות באבו דאבי
בתי כנסת בדובאי
בית חב”ד בדובאי
מינימרקט כשר בדובאי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אפליקציות שימושיות בדובאי
חיי לילה באבו דאבי
מסעדות מומלצות באבו דאבי
מלונות מומלצים באבו דאבי
טיסות לאבו דאבי
אטרקציות באבו דאבי
שלח הודעה
להזמנת אטרקציות שלחו הודעה
לקבלת עזרה בתכנון החופשה והזמנת אטרקציות שלחו לנו הודעה